Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no
Printer-ikon Utskriftsvennlig versjon

Administrativ organisering

Den administrative strukturen i Skien kommune er bygd på en 3-nivåmodell, det vil si kommunedirektør- kommunalsjef/direktør - enhetsledere og fagsjefer. 

Kommunedirektøren og kommunedirektørens ledergruppe er den øverste administrative ledelsen i kommunen. Ledergruppen sørger for at kommunen drives og utvikles i samsvar med gjeldene lover og regler og i henhold til de politiske vedtakene som er fattet. Kommunalsjefene representerer kommunedirektøren innenfor sitt kommunalområde. Kommunedirektørens ledergruppe består av:

  • Kommunedirektør
  • Direktør for organisasjon og utvikling
  • Kommunalsjef for helse og velferd
  • Kommunalsjef for oppvekst
  • Kommunalsjef for byutvikling drift og kultur

I tillegg har kommunen følgende stabsfunksjoner, disse rapporterer direkte til kommunedirektør: Samfunn og beredskap, Kommuneadvokaten og Grenlandssamarbeidet.

Lenke til administrativt organisasjonskart

 

Laster...